Δευτέρα, 30 Ιουλίου 2012

ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ

   Το κρισιμότερο ζήτημα για τη συνταξιοδότηση του ασφαλισμένου από οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα είναι το πότε θεμελιώνει και κατοχυρώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα.Η θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος προηγείται χρονικά της συνταξιοδότησης, σε πολλές περιπτώσεις συμβαίνει χρόνια πριν την αίτηση συνταξιοδότησης.Με απλά λόγια θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος σημαίνει ότι ο ασφαλισμένος κατοχυρώνει (κλειδώνει) τους όρους και τις προϋποθέσεις, με βάση τα οποία θα εξέλθει της εργασίας του, όταν πληροί σωρευτικά τον απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης αλλά και, σε ορισμένες περιπτώσεις, το ελάχιστο απαιτούμενο όριο ηλικίας του ασφαλιστικού φορέα, από τον οποίο θα συνταξιοδοτηθεί.Η κατοχύρωση αυτή είναι άκρως σημαντική, καθώς ο ασφαλισμένος που την έχει επιτύχει θα συνταξιοδοτηθεί με ευνοϊκότερες διατάξεις, σε σχέση με εκείνες που θα ισχύουν για τους λοιπούς ασφαλισμένους κατά το χρόνο υποβολής της αίτησής του για συνταξιοδότηση.
     Η κατοχύρωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος σε συνδυασμό με την αναγνώριση πλασματικών ετών μπορεί να γλυτώσει τον ασφαλισμένο από αρκετά χρόνια επιπλέον εργασίας.Τέλος, κατοχύρωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος δε σημαίνει ότι ο ασφαλισμένος θα διακόψει αναγκαστικά την εργασία του. Αντιθέτως, μπορεί να συνεχίσει να εργάζεται κανονικά και είναι προσωπική του απόφαση το πότε θα υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης.
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Κ. ΝΟΥΣΚΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

37 σχόλια:

  1. καλησπέρα,

    Δυστυχως ενω ολα τα μεσα αναφερουν την αλλαγη του ελάχιστου απο 4500 σε 6000 ημερες εργασιας για την θεμελιωση, δεν αναφερουν αν θα ισχυει για τις μειωμένες συντάξεις ή τις κανονικές και για ποιο έτος θεμελίωσης και μετά. Αν γνωρίζεται ενημερώστε.

    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτή τη στιγμή δικαίως επικρατεί σύγχυση σε όλους τους ασφαλισμένους για το τι ακριβώς πρόκειται να ισχύσει και ποιες αλλαγές θα "περάσουν" στο ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό μας σύστημα, τόσο αναφορικά με την αύξηση στα όρια ηλικίας, όσο και αναφορικά με την αύξηση του ελάχιστου απαιτούμενου χρόνου ασφάλισης.Όλα είναι στο τραπέζι αυτή τη στιγμή. Μέχρι να καθαρίσει το ομιχλώδες τοπίο σημασία έχει να γνωρίζει κάθε ασφαλισμένος εάν και κατά πόσο έχει θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα με βάση τα μέχρι σήμερα ισχύοντα, κάτι άκρως σημαντικό σε σχέση με τις επερχόμενες, δυσμενείς για τους ασφαλισμένους, αλλαγές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σας ευχαριστουμε πολυ για την ενημερωση που προσφερετε στους αναγνωστες της ιστοσελιδα σας.Ειμαι μια εργαζομενη που εχω ενσημα ικα απο το 1980.απο το 2007 εχω συμπληρωσει τα ενσημα που χρειαζοταν να βγω σε μειωμενη συνταξη με ανηλικο.Στις 8/10/1013 θα ειμαι ακριβως 50 χρονων..θα μπορεσω να βγω με μειωμενη η θα πληξει και εμενα το μετρο?.
    Σας ευχαριστω πολυ..
    (θα σας επισκευτω για το θεμα μου για καταμετρηση ενσημων και προωθηση διαδικασιων για συνταξη αλλα θα εκτιμουσα πολυ αν μου δινατε μια ιδεα του (τοπιου) στην ποιο πανω ερωτηση μου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.

    Για να θεμελιώσετε σύμφωνα με τις διατάξεις περί μητέρων ανηλίκων τέκνων στο ΙΚΑ απαιτούνται 2 προϋποθέσεις:
    1.Να έχετε συμπληρώσει 5.500 ημέρες εργασίας.
    2.Να υπάρχει ανήλικο τέκνο κατά τη συμπλήρωση των 5.500 ημερών.

    Εάν αυτό συνέβη μέχρι τις 31.12.2010 τότε έχετε θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα στο 50ό έτος της ηλικίας σας για μειωμένη σύνταξη και στο 55ο έτος για πλήρη.

    Αναφέρω τι ισχύει στην περίπτωσή σας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, διότι όλα είναι στο τραπέζι με την τρόικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπέρα και συγχαρητήρια για την εξαιρετική δουλειά.
    Αν κάποιος εργαζόμενος άνδρας στο ΙΚΑ μπορέσει μέχρι το τέλος του '12 να θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα με 10500 ένσημα όντας 58 χρονών, έτσι ώστε να βγει το '13 με 11100 στη σύνταξη όντας στα 59, θα επηρεαστεί από ενδεχόμενες αλλαγές στο συνταξιοδοτικό; Με λίγα λόγια ένα θεμελιωμένο συνταξιοδοτικό δικαίωμα είναι δυνατόν να καταστρατηγηθεί;

    Ευχαριστώ εκ των προτέρων,
    Διονύσης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ κύριε Διονύση, φημολογείται ότι ακόμα και θεμελιωμένα συνταξιοδοτικά δικαιώματα ενδέχεται να πληγούν, κάτι που μπορεί να προκαλέσει την έναρξη δικαστικών αγώνων. Πάγιά μου θέση όμως είναι να μη σχολιάζω φημολογίες,αν δε δημοσιοποιηθεί το τελικό κείμενο των διατάξεων που θα τεθούν προς ψήφιση, διότι έτσι συνεισφέρουμε όλοι στη συντήρηση ενός κλίματος σύγχυσης και αβεβαιότητας, το οποίο αυτή τη στιγμή επικρατεί στο σύνολο των ασφαλισμένων, που δεν ξέρουν αν πρέπει να μείνουν στην εργασία τους ή να αποχωρήσουν άμεσα.Λίγη υπομονή και θα έχουμε το τελικό κείμενο στα χέρια μας. Στο ερώτημά σας αυτό που ισχύει σήμερα είναι ότι με τις διατάξεις της 35ετίας όποιος συμπληρώσει 10.500 ένσημα με τους όρους και τις προϋποθέσεις του 2012 θεμελιώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα για έξοδο με τη συμπλήρωση του 59ου έτους της ηλικίας του και συνολικά 11.100 ένσημα.

      Διαγραφή
  6. καλησπερα,
    ειμαι 55 ετων(26-11-57),
    ασφαλισμενος ΙΚΑ απο 1975,
    το 2011 αγορασα 600 ενσημα (στρατου και παιδιου)και περασα τα 10550 ενσημα με την προυποθεση να παρω συνταξη στα 58 με 10800 ενσημα,
    με τις νεες διαταξεις ποτε παιρνω συνταξη και με ποσα ενσημα ?

    ευχαριστω
    Χρηστος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εάν δεν αποτυπωθούν σε τελικό κείμενο που θα τεθεί προς ψήφιση στη Βουλή, δεν μπορούμε να συζητούμε για καμία αλλαγή στο ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό μας σύστημα. Περιμένουμε να δούμε το τελικό κείμενο. Σύμφωνα με τα ισχύοντα σήμερα, εάν με τις αναγνωρίσεις-εξαγορές, στις οποίες προβήκατε, αθροιστικά με τις ημέρες εργασίας σας συμπληρώσατε 10.500 εντός του 2011, τότε θεμελιώσατε συνταξιοδοτικό δικαίωμα με τους όρους και τις προϋποθέσεις του 2011, δηλαδή στο 58ο έτος της ηλικίας και με 10.800 ένσημα.

      Διαγραφή
  7. Αγαπητέ κύριε Χρήστο, με βάση τα στοιχεία που παραθέτετε και τις ισχύουσες διατάξεις, έχετε θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα λόγω γήρατος στο 58ο έτος της ηλικίας σας και με συνολικά 10.800 ημέρες ασφάλισης. Θα σας πρότεινα να παρακολουθείτε τις εξελίξεις σχετικά με το ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό, όταν όμως δοθεί το τελικό κείμενο στη δημοσιότητα, μόνο τότε θα έχουμε μια σαφή και ξεκάθαρη εικόνα των τυχόν αλλαγών στα όρια ηλικίας και τα θεμελιωμένα δικαιώματα, που θα διαλύσει το εξαιρετικά ομιχλώδες τοπίο του σήμερα, που εύλογα δημιουργεί νευρικότητα και ανησυχία σε χιλιάδες ασφαλισμένους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλησπέρα σας
    Είμαι 52 ετών, δημόσιος υπάλληλος στο ΥΕΘΑ από το 1984. Πότε συνταξιοδοτούμαι;Πλέον της 28χρονης θητείας μου στο Δημόσιο έχω εργαστεί στον ιδιωτικό τομέα συνολικά για 3 χρόνια από το 1976 και έχω υπηρετήσει για 22 μήνες. Παίζουν κάποιο ρόλο στον συνταξιοδοτικό μου χρόνο; Τέλος η θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος, προβλέπεται από το Σύνταγμα και αν ναι πως είναι δυνατόν να γίνει καταστρατήγησή του, αν και πολλά έχουμε δει τα τελευταία 2 χρόνια. Σας ευχαριστώ πολύ. Γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλησπερα σας!προσεξα την ιστοσελιδα σας και διαβασα πολλα κατατοπιστικα πραγματα! θα σας παρακαλουσα να μου πειτε καποια πραγματα σχετικα με την θεμελιωση δικαιωματος τωρα που οι καταστασεις ειναι δυσκολες και ιδιως οταν τα ορια ηλικιας θα ανεβουν! ειμαι ασφαλισμενη στο ΙΚΑ απο το 1982.δουλευωντας ειχα καταφερει να συγκεντρωσω μονο 3.017 ενσημα,μπαινωντας σενα προγραμμα του Ο.Α.Ε.Δ. που ειναι για τους μακροχρονιους ανεργους,μου βαζουν 300 ενσημα τον χρονο μεχρι να συμπληρωσω τα υπολοιπα που απαιτουνται για να εχω 4.500 ,ομως αναγκαστηκα τωρα να ζητησω απο τον Ο.Α.Ε.Δ τις ημερες που εχω επιδοτηθει απο ανεργια για να επισπευσω την θεμελιωση τωρα το 2012,για να μην πιασουν τα καινουργια ορια.Μου εδωσαν χαρτι που εχει απο το 2003 244 ημερες και μια νεοτερη ανεργια του 2008 που εχουν βαλει 150 ημερες.δηλαδη ολα μαζι 394,τι θα διαλεξουν δεν ξερω,απο την πρωτη ανεργια που ειναι εντος δεκα χρονων η την δευτερη που ειναι μεσα στα πεντε χρονια ? μπορουν να μου βαλουν 300ενσημα για να συμπληρωσω αυτον τον καιρο και να θεμελιωσω? ευχαριστω εκ των προτερων! Χρυσα Νικολαου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπέρα σας είμαι 59ετων και 3 μηνών έχω 324 ένσημα στο ΙΚΑ και 34,5 συναπτά έτη στο ΤΕΒΕ έχω θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης ? και πότε μπορώ να βγω στην σύνταξη ? και εάν σωστά υπολογίζω ότι χρειάζομαι εξαγοράς και κάποιου χρόνου στρατιωτικής θητείας.
    Σας ευχαριστώ
    Γιάννης Πουλιδάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλησπέρα σας.Είμαι 49 ετών εκπαιδευτικός και μητέρα τριών παιδιών. Τον Μάιο του 2012 συμπλήρωσα 20 χρόνια υπηρεσία. Άρχισα να δουλεύω στο δημόσιο το 1991. Από το 1988 ως το 1990 είχα αυτασφάλιση στο ΟΓΑ. Έχω θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης και αν όχι τι πρέπει να κάνω; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
    Φωτεινή Ρίζου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δημόσιος υπάλληλος, εκπαιδευτικός, Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που προσλήφθηκε το 1988,με προϋπηρεσία 1ε-06μ-04ημ, 52 ετών με ανήλικο τέκνο (σήμερα), που έχει θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα 25 χρόνων (25ε-07μ-13ημ) δουλειάς στις 9-10-2012:
    1. Έχει το δικαίωμα εξόδου , στην ηλικία των 55 χρόνων;
    2. Χρειάζεται να προβεί, μέχρι τέλους 2012, σε διαδικασία κατοχύρωσης του παραπάνω δικαιώματος με την υποβολή αιτήσεως και δικαιολογητικών στο ΓΛΚ;
    3. Τι έγγραφα θα πρέπει να φέρω μαζί μου στη συνάντηση μαζί σας .

    Ευχαριστώ πολύ

    Λεωνίδας θεόκλητος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Είμαι 58 ετών(15/03/1954). Έχω 4350 ένσημα από τα οποία τα 1500 είναι οικοδομικά , τα 2650 είναι βαρέα(ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΊΑ ΜΆΡΜΑΡΟΥ ΚΑΙ ΑΣΒΕΣΤΟΠΟΙΟΥ) και τα 200 είναι μικτά. Παράλληλα έχω βγει και 2 φορές από 6 μήνες στο ταμείο ανεργίας.
    1. Θεμελιώνω δικαίωμα?
    2. Πότε βγαίνω στη σύνταξη?
    3. Πόσα ένσημα δικαιούμαι από τον ΟΑΕΔ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Συγχαρητήρια για την χρησιμότατη ιστοσελίδα σας. Με δεδομένο οτι
    α) Ειμαι 62,5 ετών
    β) Εχω 7175 ενσημα ιδ.τομέα (ολα ΙΚΑ)

    μπορώ να βγω σε σύνταξη μεχρι τέλους του 2012? Με μειωμένη? Και εάν ναι, μπορώ να αναγνωρίσω την στρατιωτική μου θητεία και ένα μέρος από τις σπουδές μου σε ΑΕΙ (συνολικά 5 χρόνια)?

    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Συγχαρητήρια για τις χρήσιμες πληροφορίες σας
    Είμαι ασφαλισμένος ανελλιπώς απο 1/9/1983 στο ΤΕΒΕ(σημερα ΟΑΕΕ)και απο 1/1/1988 στο ΔΗΜΟΣΙΟ. Με όσα αναφέρονται στις δημοσιεύσεις σας, φαίνεται οτι θεμελιώνω συνταξιοδοτικό δικαίωμα(διαδοχική ασφάλιση) έχοντας συμπληρώσει συνολικά και στους δυο ασφαλιστικούς φορείς άνω των 25 ετών συνεχούς ασφάλισης μέχρι τις 31/12/2010
    Χρειάζεται να προβώ σε κάποια ενέργεια για να κατοχυρώσω το δικαίωμα αυτό εν όψει μάλιστα και των νέων μετρων???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλησπέρα σας
    Ο πατέρας μου είναι ασφαλισμένος μέχρι αυτη τη στιγμή στο ΤΕΒΕ ενω πριν ηταν στο ικα.Έιναι 59 χρονών και έχει συνολικά ικα +τεβε 11200 ένσημα.Μπορεί να βγει αυτη τη στιγμή σε σύνταξη και αν όχι μπορεί τουλάχιστον να την θεμελιώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Σας ευχαριστούμε πολύ για την ενημέρωση και την βοήθεια που προσφέρετε στους αναγνώστες της ιστοσελίδα σας. Είμαι ελεύθερος επαγγελματίας και έχω ένσημα μόνο από ΟΑΕΕ από το 1984 με μια διακοπή 11 μηνών. Αυτή την στιγμή (Νοέμβρης 2012) έχω 8100 ένσημα 27 χρόνια εργάσιμα στην Ελλάδα και 12 χρόνια και 7 μήνες εργάσιμα στην Αυστραλία, σύνολο 39 χρόνια και 7 μήνες εργάσιμα Ελλάδα και Αυστραλία. Είμαι 58 χρονών και θα ήθελα να ρωτήσω αν κατοχυρώνω με τα νέα μετρά σύνταξη στα 60 χρόνια. Επίσης, θα διακόψω την εργασία μου μέσα στο 2013 και θα ήθελα να ρωτήσω αν θα έχω πρόβλημα με την σύνταξη?
    Σας ευχαριστώ πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλησπερα και σας συγχαιρω εκ τω πρωταιρω για το εργο που κανετε. Γνωριζω το φορτο εργασιας σας αλλα εχω αγωνια και περιμενω μια απαντηση ωστε να με διαφωτισετε σχετικα.

    Ειμαι γεννημενος 20/02/1957 εργαζομαι ακομη και τα πρωτα μου ενσημα απο 01/04/1980 εως 30/07/1984 ειναι 1.319 ενσημα μεικτα. Απο 01/08/1984 εως 31/12/2012 θα εχω 8.264 βαρεα ανθυγιεινα ενσημα. Εχω κανει την αγορα των ενσημων του στρατου το 2006-2007 που ειναι 750 ενσημα. Εχω επισης επιδοτουμενη ανεργια το 2000 απο τον ΟΑΕΔ , 204 ενσημα.
    Θα ηθελα να μου πειτε:
    Α) Ποτε μπορω να θεμελιωσω συνταξη;
    Β) Ποτε μπορω να βγω στη συνταξη;

    Και παλι σας ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλησπερα και σας συγχαιρω εκ τω πρωταιρω για το εργο που κανετε. Γνωριζω το φορτο εργασιας σας αλλα εχω αγωνια και περιμενω μια απαντηση ωστε να με διαφωτισετε σχετικα.

    Ειμαι γεννημενος 20/02/1957 εργαζομαι ακομη και τα πρωτα μου ενσημα απο 01/04/1980 εως 30/07/1984 ειναι 1.319 ενσημα μεικτα. Απο 01/08/1984 εως 31/12/2012 θα εχω 8.264 βαρεα ανθυγιεινα ενσημα. Εχω κανει την αγορα των ενσημων του στρατου το 2006-2007 που ειναι 750 ενσημα. Εχω επισης επιδοτουμενη ανεργια το 2000 απο τον ΟΑΕΔ , 204 ενσημα.
    Θα ηθελα να μου πειτε:
    Α) Ποτε μπορω να θεμελιωσω συνταξη;
    Β) Ποτε μπορω να βγω στη συνταξη;

    Και παλι σας ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλησπέρα σας και εγώ θέλω να σας συγχαρώ για την βοήθεια που δίνεται σε όλο αυτόν τον κόσμο και ένα μεγάλο μπράβο.
    Τώρα η δική μου περίπτωση έχει ως εξής... Είμαι 46 ετών και για πρώτη φορά ασφαλίστηκα στο ΙΚΑ το 1983, μαθητής τότε. Μέχρι το 1999 έκανα 4500 ένσημα βαρέα και ανθυγιεινά και επίσης άλλα 4300 στο ΕΤΕΜ μια και τότε δεν είχαν ενοποιηθεί τα δύο ταμεία και έχω ξεχωριστώ βιβλιάριο για το ΕΤΕΜ. Το 1999 το Νοέμβριο μπήκα στο δημόσιο όπου και δουλεύω μέχρι σήμερα και έχω συμπληρώσει 13 χρόνια και 2 μήνες. Εγώ πρέπει να πάω στην διαδοχική σύνταξη που μέχρι πρότινος ήταν τα 37 χρόνια ανεξαρτήτου ορίου ηλικίας. Με τα καινούργια μέτρα του τελευταίου μήνα άλλαξε τίποτε και αν ναι τι είναι αυτό.
    Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο σας. 31/01/2013

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ΚΑΛΗΜΈΡΑ ΠΑΙΡΝΩ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΠΟ ΙΚΑ ΠΛΗΡΗ ΑΠΟ ΤΑ 58 ΜΕ 11100 ΕΧΩ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ 6000 ΕΝΣΗΜΑ ΑΠΟ ΟΑΕΕ ΜΠΟΡΩ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ 60 ΝΑ ΠΑΡΩ ΣΥΝΤΑΞΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ.Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΓΕΝΝΗΘΕΙ ΣΤΙΣ 10/01/1960,ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2010 ΕΧΕΙ ΚΑΤΩΧΥΡΩΣΕΙ 4500 ΕΝΣΗΜΑ.ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ,ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΒΓΕΙ ΣΕ ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΤΑ 55?ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΗ ΠΡΙΝ ΤΟ 1993.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ. ΕΙΜΑΙ 63 ΕΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟ 1967. ΕΧΩ 3.600 ΒΑΡΑΙΑ ΕΝΣΗΜΑ, 10 ΧΡΟΝΙΑ ΟΓΑ ΚΑΙ 3,5 ΧΡΟΝΙΑ ΟΑΕΕ. ΚΑΤΟΧΥΡΩΝΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΩΤΗΣΗΣ? ΕΑΝ ΟΧΙ, ΙΣΩΣ ΕΞΑΓΟΡΑΖΩΝΤΑΣ ΚΑΠΟΙΑ ΕΝΣΗΜΑ (Π.Χ. ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗΣ ΘΗΤΕΙΑΣ, ΧΡΟΝΟ ΕΝΣΗΜΩΝ ΤΕΚΝΩΝ) ? ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΟΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. γεια σας και συγχαρητηρια για την καλη δουλεια που κανετε,ειμαι μητερα δυο ανηλικων παιδιων(7.5 ετων και 19 μηνων αντιστοιχα)ειμαι ασφαλισμενη στο ικα απο 1996 με 2003 και απο τοτε μεχρι σημερα στον οαεε,ερωτω αν μπορω να θεμελιωσω συνταξη και απο ποτε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ΕΙΜΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΣ ΑΠΟ 08/07/1980 ΕΩΣ 30/09/2010 ΣΤΟ ΤΕΒΕ.ΣΤΙΣ 22/03/2013 ΕΚΛΕΙΣΑ ΤΟ 65ο ΕΤΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ.ΠΟΤΕ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΣΥΝΤΑΞΗ??
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καλησπερα σας και σας ευχαριστουμε που απαντατε στις ερωτησεις μας!!Στγχαρητηρια γι αυτην σας τη πρωτοβουλια!!! Ειμαι ασφαλισμενη στο ΙΚΑ απο την1/11/1987 και εργαζομαι στον ιδιο εργοδοτη απο τοτε (ως νηπιαγωγος σε Ν.Π.Ι.Δ.) Εχω 4 χρονια σπουδων ΑΕΙ και ειμαι αγαμη!Η χρονολογια γεννησης μου ειναι το 1966!Θα ηθελα να γνωριζω αν εχω θεμελιωσει ηδη συνταξιοδοτικο δικαιωμα και αν ναι ποτε μπορω να συνταξιοδοτηθω? εαν οχι,ποτε μπορω να θεμελιωσω συνταξη και ποια ορια ηλικιας με πιανουν?Σας ευχαριστω εκ των προτερων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΣΑΣ,
    ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΕΞΗΣ :
    ΕΙΜΑΙ 42 ΕΤΩΝ, ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΗ ΣΤΟ ΙΚΑ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΑ ΑΠΟ 9/1994,
    ΕΧΩ 5240 ΕΝΣΗΜΑ ΜΕΧΡΙ 31/12/2012,
    ΕΙΜΑΙ ΜΗΤΕΡΑ 2 ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ, 17 ΚΑΙ 15 ΕΤΩΝ,
    ΕΧΩ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΕ ΑΕΙ,
    ΑΝ ΕΞΑΓΟΡΑΣΩ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΤΟΧΥΡΩΝΩ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ?
    ΑΝ ΝΑΙ, ΠΟΙΟ ΕΤΟΣ (2012?), ΜΕ ΠΟΣΑ ΕΝΣΗΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ Ή ΜΕΡΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ?
    ΑΛΗΘΕΥΕΙ ΟΤΙ Ο ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΤΩΝ 3 ΕΤΩΝ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΤΑ 2 ΤΕΚΝΑ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΜΕ ΑΝΗΛΙΚΟ ΤΕΚΝΟ ΓΙΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ?
    ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΟΧΥΡΩΝΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΕΞΑΓΟΡΑ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ (ΣΠΟΥΔΩΝ ΙΣΩΣ) ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΩ ΚΑΠΟΙΑ ΑΙΤΗΣΗ ΣΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΟΥ ΙΚΑ?
    ΩΣ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΤΟΥΣ?
    Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΑΣΥΜΦΟΡΗ?
    ΕΠΙΣΗΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ?
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ,
    ΠΡΩΗΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΣ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ(ΙΚΑ)ΑΠΟ 10-05-1982 ΕΩΣ 31-05-2012 ΕΝΣΗΜΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ 8892+1621 ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ(ΕΞΑΓΟΡΑ ΣΤΡΑΤΟΥ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΩΝ 6-3-2012)ΣΥΝΟΛΟ 10513.ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΑΡΩ ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΤΑ 60 ΔΗΛΑΔΗ 30-11-2013 Η ΜΟΝΟ ΠΛΗΡΗ ΣΤΑ 63;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Καλησπέρα σας! παρακαλώ θα ήθελα να μου πείτε εάν τα όποια ένσημα του ΙΚΑ μπορούν να προσμετρηθούν όπως για παράδειγμα η στρατιωτική θητεία και ως θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος στο Δημόσιο σε οποιοδήποτε έτος ; πχ. 23 έτη στο δημόσιο το 2011 και 2 χρόνια συνολικά ένσημα ΙΚΑ από το 1984-85 διακεκομμένα, Σας ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα πρέπει να τονίσουμε ότι εάν η πρώτη σας μέρα στο Δημόσιο έχει πραγματοποιηθεί μετά την 1.1.1983, τότε υπάγεστε στις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης και μπορεί να προσμετρηθεί ο χρόνος του ιδιωτικού τομέα χωρίς την υποχρέωση πληρωμής του με εισφορά εξαγοράς. Προσοχή όμως, στις αναγνωρίσεις, γιατί σε ορισμένες περιπτώσεις άθελά τους ή μάλλον λόγω της αγνοίας τους, οι ασφαλισμένοι δεν προβαίνουν στις ορθές εξαγορές, με αποτέλεσμα να θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα που τους οδηγεί σε υψηλότερα ηλικιακά όρια! Ιδιαίτερα αφορά τους άντρες στο Δημόσιο.

      Διαγραφή
  30. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΣΑΣ
    ΕΙΜΑΙ 49 ΕΤΩΝ ΕΧΩ 17 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟΝ ΟΑΕΕ 1000 ΕΝΣΗΜΑ ΙΚΑ
    ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΑΝ ΕΞΑΓΩΡΑΣΩ ΜΕ ΑΝΗΛΗΚΟ ΠΑΙΔΙ
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Σύμφωνα με τα δεδομένα που παραθέτετε, εάν τελευταίος ασφαλιστικός σας φορέας είναι ο ΟΑΕΕ, η νομοθεσία από την οποία διέπεται δεν προβλέπει απονομή πρόωρης/μειωμένης σύνταξης στους παλιούς ασφαλισμένους. Δυστυχώς δεν προβλέπεται συνταξιοδότηση ούτε για μητέρες/πατέρες ανηλίκου.

      Διαγραφή
  31. ΑΣΦΑΛΊΣΤΗΚΑ ΓΙΑ ΠΡΏΤΗ ΦΟΡΆ ΣΤΟ ΙΚΑ ΤΟ 1986 ΔΟΎΛΕΨΑ ΕΠΟΧΙΑΚΟΣ ΔΥΟ ΤΡΙΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑ. ΑΠΌ ΤΟ 1993 ΕΊΜΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ, ΕΙΜΑΙ ΓΕΝΝΗΜΕΝΟΣ ΤΟ 1969 ΠΟΤΕ ΘΕΜΕΛΙΩΝΩ ΣΥΝΤΑΞΗ ΠΟΤΕ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΟΥΜΕ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στην περίπτωσή σας, θα πρέπει αθροιζόμενοι οι χρόνοι του ΙΚΑ, του Δημοσίου και τα πλασματικά έτη, τα οποία πρέπει να εξαγοράσετε, να συμπληρώνουν 25ετία είτε εντός του 2011 είτε εντός του 2012, ώστε να θεμελιώσετε συνταξιοδοτικό δικαίωμα με τις ευνοϊκές διατάξεις των ανωτέρω ετών. Σε διαφορετική περίπτωση, δε θα αποφύγετε την έξοδο στο 67ο έτος. Δεν αναφέρετε την οικογενειακή σας κατάσταση και την ύπαρξη ή μη ανηλίκου τέκνου, κάτι πολύ σημαντικό για τα ηλικιακά όρια κάθε ασφαλισμένου.

      Διαγραφή
  32. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΣΑΣ !
    ΥΠΑΓΟΜΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΔΟΧΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ : ΕΧΩ ΑΠΟ ΤΟ 1972:1890 ΕΝΣΗΜΑ ΙΚΑ KAI AΠO TO 1987: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ 7 ΜΗΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ . ΑΛΛΑ ΣΤΙΣ 5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014 ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΩ ΤΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΩΝ 60 ΕΤΩΝ. ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΓΩ ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΩ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ, ΕΝΩ ΕΧΩ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΕΙ ΤΑ ΣΥΝΤΑΞΙΜΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΑ 32 ΧΡ. 9 Μ. 28 ΗΜ., ΚΑΙ ΤΟ 2010 25ΕΤΙΑ ? ΕΑΝ ΝΑΙ, ΘΑ ΒΓΕΙ ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΑΥΤΗ Η ΣΥΝΤΑΞΗ ;
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή